82. KAKO NAM LAHKO POMAGAJO KAMERE V SLUŽBENIH VOZILIH?

Kamere v avtomobilih niso le igrača za snemanje prometa. Odkrijte, kako dvojna kamera v službenih vozilih nadzoruje vožnjo in notranjost vozila ter zakaj se imenuje "avtomobilska črna skrinjica." Spoznajte, kako te kamere povečujejo varnost voznika in potnikov ter zagotavljajo neprecenljive dokaze v primeru prometnih nesreč in pritožb.

Čeprav so kamere že skoraj običajna asistenčna oprema pri osebnih vozilih vsaj srednjega cenovnega razreda, ne govorimo o teh. Niti o

tistih, s katerimi nekateri za zabavo snemajo promet ali svoje podvige. Gre namreč za video kamere, ki so uporabne v službenih in delovnih

vozilih ter so pri nas še dokaj novost. Ali in kako nam takšne kamere lahko pomagajo?

 

Med najbolj zanimivimi je dvojna kamera v enem ohišju, ki spremlja smer vožnje in notranjost vozila.


 
Za opazovanje v smeri vožnje ima kamera z ločljivostjo 2MP širok zorni kot 139 stopinj, s katerim pokriva oba vozna pasova, 940nm nevidno

infrardečo osvetlitev za odlično vidljivost v temi, poseben patentiran algoritem za prepoznavnost tablic vozil in samodejno prilagajanje

zaslonke na svetlobo nasproti vozečih vozil.


 
Za notranjost vozila ima kamera zorni kot 116 stopinj, ki v osebnem vozilu zajame sprednje in zadnje sedeže ter mikrofon za jasno snemanje

zvoka s posebnim filtrom proti motilnim vplivom.


 
Kameri, ki sta v skupnem plastičnem ohišju, namestimo poleg vetrobranskega stekla s posebnim dvostranskim lepilnim trakom, ki je odporen

pred vlago in temperaturnimi vplivi ter jo povežemo s snemalno napravo. Vsi spoji so zaščiteni pred prekinitvijo v skladu z letalskimi standardi,

naprave pa so odporne pred tresljaji in udarci, ki se pojavljajo med vožnjo, v skladu s standardom EN50155.


 
Če povzamemo, imamo v vozilu torej kamero, ki snema dogajanje v smeri vožnje ter sliko in zvok v notranjosti vozila.


 
In kako nam takšna kamera lahko pomaga?

  • preventivno deluje na voznika, saj imamo posnetek njegove vožnje ali dejavnosti,
  • iz istega razloga voznik med vožnjo precej zagotovo ne bo uporabljal prenosnega telefona, se neprimerno obnašal do sopotnikov ali strank, malical in podobno,
  • v primeru prometne nesreče ali pritožbe pri prevozu potnikov imamo dokazno gradivo, kaj se je pred nesrečo ali v vozilu v resnici dogajalo,
  • posnetek je lahko dokaz prometnih prekrškov drugih voznikov,
  • kot argument pri odškodninskih in zavarovalnih zahtevkih.

 

Zaradi vseh navedenih razlogov takšne kamere imenujejo tudi avtomobilske črne skrinjice, čeprav je njihov pomen nekoliko širši, saj bolj

konkretno vpliva na varnost voznika in potnikov.


 
Poleg opisane dvojne kamere so na razpolago različne druge izvedbe, ki jih lahko namestimo znotraj ali zunaj vozila. Znotraj vozila npr.

za nadzor potniškega dela ali prtljažnega prostora, zunaj pa spredaj v smeri vožnje.


 
Ko govorimo o službenih vozilih, je krog možnih uporabnikov precej širok, od javnega prevoza, kot so avtobusi, vlaki in taksiji, delovnih,

tovornih in kombiniranih vozil, do posebnih vozil kot jih uporabljajo gasilci, reševalci, redarji, policija, vojska in številni drugi.


 
Zaradi popularnosti nameščanja kamer v zasebna vozila, snemanja dogajanja v prometu in javne objave posnetkov, so te v nekaterih državah

zakonsko prepovedane. Vendar pri opisani rešitvi ne gre za takšen primer, saj lahko kamere s svojim preventivnim vplivom prispevajo k

večji varnosti udeležencev v prometu.


 
Po znanih podatkih je pri nas edini pripadajoči predpis Zakon o varstvu osebnih podatkov, in sicer v delu, ki govori o video nadzoru. To

pomeni, da mora biti v vozilih označeno, da se dogajanje snema, posnetki pa so osebni podatki in moramo z njimi ravnati v skladu z

zakonskimi določili.



Če vas o obravnavanih video kamerah za službena vozila zanima več informacij, nam za predstavitveno brošuro pišite na naslov trzenje@akoda.si

ali nas pokličite na številko 01 292 79 00.

Pošljite povpraševanje