50. KDO LAHKO VZDRŽUJE SISTEME ZA JAVLJANJE POŽARA IN ZAKAJ?

Kaj storiti, ko gre za varnost? Redno vzdrževanje vaših sistemov za avtomatsko odkrivanje in javljanje požara je ključno. Zakaj? Ker le pooblaščeni serviserji ali vzdrževalci lahko zagotovijo, da so vaši sistemi v najboljšem stanju. Preverite, zakaj je to tako pomembno in kako prepoznati prave strokovnjake, da boste lahko zaščitili svoje življenje in premoženje. Preberite več zdaj!

Čeprav so predpisi o vzdrževanju sistemov aktivne požarne zaščite, med katerimi je najbolj razširjeno avtomatsko odkrivanje in javljanje požara,

veljavni že od leta 2007, v praksi opažamo, da jih v številnih podjetjih in drugih organizacijah ne poznajo ali ne upoštevajo. Zato ne bo odveč, če

še enkrat opozorimo, kdo lahko vzdržuje sisteme za javljanje požara in zakaj. 

 

Redno vzdrževanje sistemov aktivne požarne zaščite predpisuje 41. člen Zakona o varstvu pred požarom (Ur.l. RS 3/2007). Ta določa, da morajo

lastniki ali uporabniki poslovnih in industrijskih objektov skrbeti za stalni tehnični nadzor vgrajenih sistemov v skladu s tehničnimi predpisi in

navodili proizvajalca oziroma tistega, ki je sistem vgradil. Kršitev tega določila je prekršek, ki se kaznuje z globo od 1.300 do 10.000 evrov.

 

Vzdrževanje podrobneje opredeljuje 4. člen Pravilnika o pregledovanju in preizkušanju vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite (Ur.l. RS 45/2007),

ki pravi, da lahko redno vzdrževanje sistemov aktivne požarne zaščite izvajajo le pooblaščeni serviserji ali vzdrževalci. 

 

Povedano kratko in preprosto, sisteme za avtomatsko odkrivanje in javljanje požara moramo v skladu z zakonom redno vzdrževati. To pomeni

najmanj en pregled in preizkus delovanja vseh javljalnikov, krmilnih, javljanjih in drugih funkcij letno. Kar lahko izvajajo podjetja, ki imajo ustrezne

certifikate proizvajalcev ali njihovih pooblaščenih zastopnikov. 

 

Certifikat o usposobljenosti ni zgolj formalnost, temveč naročniku vzdrževanja zagotavlja: 

  • da se izvajalec redno izobražuje in ima ustrezno strokovno usposobljeno osebje za določene tipe naprav, kar je razvidno iz certifikata,
  • da ima izvajalec veljavne licence za nadgradnje in posodobitve programske opreme požarno javljanjih central,
  • da ima izvajalec veljavna servisna orodja za dostop do diagnostičnih podatkov o stanju celotnega sistema za javljanje požara, vključno z rezervnim napajanjem in zamazanostjo javljalnikov požara ter možnostjo dostopa do central na daljavo. Zaradi zagotavljanja vsega navedenega imajo cerifikati o usposobljenosti običajno veljavnost eno leto.

 

Zakaj je to pomembno?

 

Ker nas večkrat kontaktirajo naročniki, ko neprijetno presenečeni ugotovijo, da njihovi sistemi za javljanje požara sploh ne delujejo v celoti,

saj jim nestrokovni serviserji napak ne odpravijo, temveč motnje samo izklopijo.

 

In kako lahko ugotovite, ali sodelujete s pooblaščenim vzdrževalcem?

 

Preden se dogovorite za servisiranje in vzdrževanje sistema za avtomatsko odkrivanje in javljanje požara – ali drugega sistema aktivne

požarne zaščite –, preverite:

  •  ali ima podjetje certifikat o usposobljenosti s strani proizvajalca ali pooblaščenega zastopnika;
  • ali je certifikat veljaven v tekočem letu;
  • ali certifikat vključuje tip(e) naprav, kakršne uporabljate.

 

Če z izvajalcem, ki predpisov ne izpolnjuje, že sodelujete, pa je priporočljivo, da dogovor prekinete in poiščete ustreznega partnerja.

 

V našem podjetju imamo veljavne certifikate o usposobljenosti za sistema javljanja požara proizvajalcev Siemens, Detectomat in Bosch ter

Ademco in DSC za primere, ko so na alarmne centrale povezani tudi javljalniki požara.

 

Če želite izvleček navedenih predpisov in periodike vzdrževanja različnih sistemov aktivne požarne zaščite, ali vas glede obravnavane teme

zanimajo dodatne informacije, nas lahko pokličete na številko 01 292 79 00 ali nam pišete na naslov trzenje@akoda.si.

Pošljite povpraševanje